Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani. Script on BloggerHelp

About Me and Blog

Eoghan
Mă numesc Şumleanchii Eugen. Să ma descriu scurt, clar şi cuprinzător pot aşa: îmi place să fiu simplu şi iubesc oamenii simpli, iar toată făţărniciea şi ipocrizia în oameni o urasc. Prin acest blog sper să schimb ceva în oamenii din jur, şi să ma perfecţionez eu însumi. P.S. M-am deprins sa scriu la PC in engleză şi să nu urmaresc regulile gramaticale aşa că scuze pentru unele greşeli. Dar să ştii că mă stărui să nu le fac.
View my complete profile

Follow / Urmareşte

Câştigul meu:

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!

google advice

Blogroll

Blogosfera

Blog din Moldova
© 2011 Eoghan. All rights reserved. Powered by Blogger.

AdSense Text

Dec 7, 2011

Demnitate sau susţinere socială?


Mergînd în potriva sistemei, învingi lumea, sau ea pe tine te copleşeşte?!
Ştim cu toţii ca lumea, a fost, este, şi va fi, bazată pe nişte stereotipuri alcatuite de societate. Acestea pot fi nişte deprinderi de rutina, dar pot fi şi idei la nivel de gîndire. Ca exemplu am decis să iau cel mai influenţător stereotip din istorie. Multe secole la rînd femeile erau lipsite de multe drepturi sociale, politice şi chiar economice. Ele se considerau ca servitoare pentru bărbaţi. Nu aveau dreptul la vot, învaţamînt, muncă stabilă. Însa curentul femenist, spre sfîrşitul secolului al - XIX - lea au reuşit sa se emanicipeze, şi sa se egaleze practic în drepturi cu bărbaţii. De ce în prezent lumea nu conştientizează că duce un mod de veaţă ca dupa şablon. De ce e necesar ca orce tînar sau tînară, pînă la vîrsta de 17-18 ani trebue să-şi piarda verginitatea, de ce e necesar ca prietenia s-ă nu mai fie pură şi naivă - ea numaidecît trebue să fie bazată pe un interes oricare. De ce poate fi socotit liber, omul ce duce un mod de veaţă răzvrătit. De ce este socotit un elev deştept, copilul ce are doar 10 pe linie, şi invers. De ce dacă e Europa, atunci e cultură, stabilitate, democraţie şi totul e perfect. De ce?!!
  Chiar e într-atît de greu sa-ţi dai seama că toate aceste principii sociale sunt false?!! De ce omul ce nu le respectă este vazut de societate ca pribeag, strain. Poate oare omenirea secolului XXI sa schimbe aceste modele banale de trai?!! Vom vedea noi oare copiii şi nepoţii noştri, formaţi ca personalitaţi, într-o societate "sănatoasă"?!!
Îi vom vedea, dacă tot noi vom schimba această societate.

3 comments:

Anonymous said...

Succes Jenika!!! E bine să îţi exprimi gîndurile şi să nu le ţii în sine.
Da faci de-a greşeli gramaticale....

P.S. Taraclia bulgărească?

Oleg said...

"Multe secole la rînd femeile erau lipsite de multe drepturi sociale, politice şi chiar economice. Ele se considerau ca servitoare pentru bărbaţi. Nu aveau dreptul la vot, învaţamînt, muncă stabilă"

ăsta tot e un stereotip, cel mai înrădăcinat din cele pe care le-ai enumerat...

Eoghan said...

Oleg: " Ca exemplu am decis să iau cel mai influenţător stereotip din istorie"

somnorica: Încerc să-mi cizelez scrisul, ms ))
(Credeam că pe bloguri nu joacă rolul gramatica, dar mai mulţi cititori mi-au atenţionat această problemă.)